czy, a jak tak, to jaką wybrać octavia, prośba o pomoc...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Arturos1984
    Ambiente
    • 2014
    • 173

    czy, a jak tak, to jaką wybrać octavia, prośba o pomoc...

    Brałem po uwagę opcję 3, ale jednak nie wiem co za silnik wsadzam, jaki rzeczywisty przebieg ma ten "nowy" silnik itp. Kupując całe auto mamy jakiś rzeczywisty obraz użytkowania auta, a gdy kupię sam silnik to żeby sprawdzić jego stan musiałbym zlecić jego rozebranie i sprawdzenie. Nowy silnik to też nowy olej, rozrząd i wszystko po kolei, co znacznie podniesie cenę naprawy nawet do 6000zł.
    Beż Cappuccino, Ambition, 1,2 TSI CJZA, Amazing i parę dodatków..
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78334
  • otolice
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    czy, a jak tak, to jaką wybrać octavia, prośba o pomoc...

    Panowie, z zakupu wyeliminowałem audi a6, honde accord, skode superb (oczywiście używane)

    rozważam zakup octavio nowej, lub 2011, czy warto...
    moje przebiegi do pracy 1,5 km, roczny 20 tys. góra...
    na pewno benzyna, polecono mi 1.4 tsi, co Wy na to?
    czy są one bardzo awaryjne, jakie naprawy...

    z góry wdzięczny...
    pozdrawiam

    P.S. dane po lewej nie prawdziwe, podałem bo musiałem się zarejestrować wybaczccie

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3776
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Zamieszczone przez otolice
      polecono mi 1.4 tsi, co Wy na to?
      Optymalna propozycja. Usterki związane z rozrządem (napinacz, łańcuch) zostały fabrycznie wyeliminowane. Na obecne przebiegi forumowych aut brak poważnych usterek.
      Przejrzyj forum, poczytaj.

      Ps. z 1,4 TSI nie ma wersji RS :idea: Masz już wlepkę firmową :?:
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • otolice
        Classic
        • 2012
        • 5

        #4
        dane po lewej przypadkowe, sorki, ale były potrzebne abym się zarejestrował, a za bardzo w temacie nie jestem...

        Komentarz

        • gruto
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1262
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          bierz nowe - nieważne jakie ! :wink:

          Komentarz

          • Eidos71
            RS
            • 2011
            • 2050
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Jeżeli będziesz dbał o autko (nie oszczędzał na okresach wymiany filtrów i olejów i na jakości olejów; nie oszczędzał na paliwku, omijając paliwa nn pochodzenia i wątpliwej jakości; nie zarzynał turbiny i pamiętał o ogólnych zasadach dbałości o nią) - czyli wg mnie normalne sprawy, to będziesz zadowolony. Silnik 1.4 TSI jest optymalny, jeżeli nie potrzebujesz specjalnie mocnego auta (preferujesz raczej jazdę normalną-spokojną) i nie chcesz LPG. A jeśli chodzi o pozostałe elementy Octavii - raczej nie będziesz miał specjalnie negatywnych uwag. Auto duże, wygodne, użytkowość grubo ponad przeciętność. Jak wszystkie auta VAG, używane nie traci aż tak bardzo na wartości. Wnętrze bez wodotrysków i "oczojebnych" bajerów, ale wszystko jest pod ręką. Ale sam musisz sprawdzić, co Ci pasuje - a więc musisz organoleptycznie sprawdzić, w jakim autku najlepiej się będziesz czuł i jakie najbardziej Ci "podchodzi" podczas jazdy.
            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
            MOJA FURKA

            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #7
              otolice, koledzy zwracają uwagę na optymalny silnik 1.4TSI, ale jest jeszcze optymalniejszy silnik, na 1.8TSI nie wystarczy?
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • tomikt
                Rider
                • 2007
                • 391

                #8
                octavia = value for money

                dokładnie wiesz za co płacisz

                ostatnio zrobilem 4000 km toyotą avensis dosyć wypasioną (pakiet presitige, szklany dach , skóra) i naprawdę - skoda jest bardziej łebsko w środku zrobiona a jest jednak tańsza
                ech...
                TomikT

                Komentarz

                • jamesbondzio
                  L&K
                  • 2009
                  • 1174
                  • Octavia III (5E3)
                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                  #9
                  otolice, do pracy 1,5 km chcesz autem jeździć? , nie lepiej rower albo skuter?
                  na takie trasy to lepiej kup cos bez turbo , jakiś mały jednopunkt tani w naprawach
                  tak czy inaczej to co byś nie kupił to przy 1,5 km trasie to bedzie na zimno śmigał....
                  szczególnie 1.4TSi to słaba opcja bo sie wyjątkowo wolno nagrzewa. silnik tego długo nie wytrzyma.
                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                  Komentarz

                  • yogi_at_pozen
                    Rider
                    • 2011
                    • 418

                    #10
                    Zamieszczone przez jamesbondzio
                    otolice, do pracy 1,5 km chcesz autem jeździć? , nie lepiej rower albo skuter?
                    na takie trasy to lepiej kup cos bez turbo , jakiś mały jednopunkt tani w naprawach
                    tak czy inaczej to co byś nie kupił to przy 1,5 km trasie to bedzie na zimno śmigał....
                    szczególnie 1.4TSi to słaba opcja bo sie wyjątkowo wolno nagrzewa. silnik tego długo nie wytrzyma.
                    , nic dodac nic ujac...

                    Komentarz

                    • jamesbondzio
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Octavia III (5E3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      #11
                      no i może warto wspomieć że jak na trase 1,5 km to w 1.4 TSI bedziesz miał spalanie 12 litrów i to bez szaleńst bo wtedy pewnie ze 14 literków ;-)
                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        no ale napisał, że będzie robił góra 20000 km rocznie co daje przeciętnie 54 km dziennie, więc nie tak znowu mało.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • andrzej111
                          L&K
                          • 2010
                          • 1391

                          #13
                          Ja bym brał accorda
                          Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            #14
                            Zamieszczone przez jamesbondzio
                            no i może warto wspomieć że jak na trase 1,5 km to w 1.4 TSI bedziesz miał spalanie 12 litrów i to bez szaleńst bo wtedy pewnie ze 14 literków ;-)
                            jakie szaleństwa na zimnym?
                            z drugiej strony 12 litrów na setkę, ale licząc tam i powrót to będzie mógł przez 33 dni robocze jeździć do pracy zanim zrobi tę setkę kilometrów ze spalaniem 12l.
                            Wyjdzie go to ~70zł na dojazdy do pracy za okres >1,5miesiąca. Taniej niż niejedna komunikacja miejska.

                            PS 1,5km to można robić spacerek do pracy codziennie, zimą pewnie dłużej będzie trwało skrobanie auta + dojazd niż ten spacerek.
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • patrykL
                              Rider
                              • 2009
                              • 588

                              #15
                              moze Koledze chodzilo o 1,5 tys. km miesiecznie?

                              Komentarz

                              • BADYL
                                RS
                                • 2011
                                • 2396
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Ja do pracy mam 2km i od końca maja (od mementu wymiany opon) dojeźdżam rowerkiem, a w cześniej przeważnie pieszo....na codzień autkiem do pracy śmigała żona 7km czasami podwożąc mnie do mojej


                                co tak się ciskacie na gościa?! Przecież otolice, napisał, że w roku zrobi 20tys km więc mało?

                                Kolego ja na Twoim miejscu brałbym właśnie 1.4tsi lub 1.8tsi i cieszył się z jazdy
                                nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                Komentarz

                                • jamesbondzio
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1174
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                  #17
                                  BADYL, oj tam zaraz ciskacie ;-) nie przesadzajmy ;-)

                                  1.4 TSI jest OK ;-) jeszcze bardziej 1.8TSI o 2.0 nie wspominając
                                  kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                  teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                  Komentarz

                                  • yogi_at_pozen
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 418

                                    #18
                                    Panie i Panowie,

                                    jak to jest ze jezdzac Vectra z '97 ktora miala 103KM, auto było DLA MNIE wystarczajaco dynamiczne (nie jezdze jak emeryt ale tez nie pale kapci z kazdych swiatel) - i mowie tutaj o jezdzie w trasie, np. Sanok-Bydgoszcz. Bez problemu mozna bylo wyprzedzic kilka tirow na raz - oczywiscie jak bylo ku temu troche wiecej miejsca niz na dlugosc dwoch samochodow... bo tutaj to nawet Vettel w F1 nie da rady

                                    Kurde, co wątek o polecanej pojemnosci silnika, spalaniu, to zawsze dyskusja schodzi na wyzszosc 2.0 nad 1.2. Albo potrzebujesz wozu do "ćwiartki", albo do jezdzenia z żoną na zakupy - miejmy takie zalozenia w glowie, wchodząc do dyskusji.

                                    Tutaj natomiast mowa jest o 1.4, ktore wg papierow ma 122KM a w praktyce pewnie kolo 130 i 200Nm ciągu - mysle ze przecietny Kowalski jezdzacy samochodem do pracy i 2 razy w roku w trase z rodzina nie potrzebuje niczego wiecej.\
                                    Mysle ze do wozenia kierowcy i powietrza w trasie 1.4 TSI bedzie wystarczajacy.

                                    Pisze w oparciu o teorie z katalogow i wlasne domysly bo zadnym z nich, czy to 1.4 czy 1.8 nie jezdzilem - oczywiscie ze na cwaniaka wywyzszajacego mozliwosci 2.0 nad 1.4 znajdzie sie wiekszy chojrak z V6 3.6 litra, a nad takiego jegomosc w AMG SLR, tylko po co??

                                    Komentarz

                                    • kc2ine
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 134

                                      #19
                                      Zamieszczone przez jamesbondzio
                                      otolice, do pracy 1,5 km chcesz autem jeździć? , nie lepiej rower albo skuter?
                                      na takie trasy to lepiej kup cos bez turbo , jakiś mały jednopunkt tani w naprawach
                                      tak czy inaczej to co byś nie kupił to przy 1,5 km trasie to bedzie na zimno śmigał....
                                      szczególnie 1.4TSi to słaba opcja bo sie wyjątkowo wolno nagrzewa. silnik tego długo nie wytrzyma.
                                      dokladnie to samo mysle - 1.5 km??? :shock: na nogach bym chodzil...

                                      Komentarz

                                      • Eidos71
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2050
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Panowie - koledze nie chodzi tylko o same dojazdy do pracy. Przecież napisał, że roczny przebieg podchodził będzie pod 20.000 km. Żeby tyle nakręcić, jeżdżąc do pracy w obie strony 3 km dziennie, to trzeba ponad 18 razy dziennie (świątek-piątek) robić takie "traski" :diabelski_usmiech Na pewno do takich krótkich przejazdów (po 1,5 km) bez sensu jest brać diesela. A benzynka - albo 1.6 MPI i LPG, albo 1.4 TSI (lub 1.8 TSI) i nic więcej :szeroki_usmiech
                                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                        MOJA FURKA

                                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                        Komentarz

                                        • pandzik
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2254
                                          • Seat

                                          #21
                                          Zamieszczone przez otolice
                                          moje przebiegi do pracy 1,5 km,
                                          Żadnego diesla, żadnego turbo, żadnego gazu.

                                          1.4 MPI i będziesz zadowolony.

                                          Komentarz

                                          • Jasiek81
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 52

                                            #22
                                            1.4TSI wydaje się być optymalny.
                                            Dodatkowe spostrzeżenia:
                                            - biorąc pod uwagę przyspieszenie i prędkość maksymalną to nalbliżej mu do silnika 2.0TDI 140KM a z takim silnikiem samochód jest droższy o około 17000zł.
                                            - większą frajdę można mieć mając 1,8TSI ale to kosztuje ponad 6000zł więcej jak 1,4TSI.
                                            - moim zdaniem warto dołożyć 2000zł do 1,2TSI żeby mieć 1,4TSI.
                                            - 1,2TSI ma lepszą dynamikę i mniejsze splanie jak 1,6MPI.
                                            - do 1,6MPI można tanio założyć gaz.

                                            Poniżej link do danych technicznych

                                            Komentarz

                                            • demmsi
                                              Elegance
                                              • 2011
                                              • 966
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez pandzik
                                              1.4 MPI i będziesz zadowolony.
                                              +1

                                              Na krótkie odcinki w żadnego diesela czy LPG nie warto inwestować.

                                              Komentarz

                                              • BADYL
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2396
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                pandzik, weź wrzuć na luz z tym 1.4mpi :P
                                                nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                Komentarz

                                                • sew1981
                                                  RS
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2009
                                                  • 10918
                                                  • Fiat

                                                  #25
                                                  moje zdanie:
                                                  - normalna eksploatacja, głównie miejska, krótkie odcinki do pracy - 1.6 mpi (ew. plus gaz później)
                                                  - czasem masz ochotę przycisnąć, wyjeżdzasz w traski - 1.4 lub 1.8 tsi

                                                  1.4 mpi wsadzają w ogóle do OIIFL? myślałem, że tylko w OII Turkach on był.
                                                  p.s. 1.2 tsi (to mniejsza wersja 1.4 tsi) i 1.4 mpi (lepiej wziąć mocniejsze mpi) w ogóle bym wywalił z listy.

                                                  diesla w Twoim wypadku nie ma sensu w ogóle brać

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...